Kramar avslutade dagen i skolan

Som en del i ett hälsotema hade jag en lektion i hur man kan må bra genom att göra andra människor glada och vara hjälpsam och en omtänksam medmänniska. Vi tittade bland annat på Youtub-klippet Free Hugs Campaign och pratade om att en kram kan förändra vilket sinne som helst. Efteråt hade vi en liten speed dating där eleverna under en minut fick hälsa på och prata med nya kompisar. En av frågorna som skulle frågas var "Vad skulle jag göra just nu för att göra dig glad? "

Jag var så klart med och hoppade mellan eleverna och hade lika roligt som dem. Men när en liten pojke i sjuan svarar på min fråga om hur jag skulle kunna göra honom glad, gav han mig två ord. "En kram."Självklart fick han en stor varm kram.

Och kramkalaset fortsatte utanför klassrummet. Det kramades åt höger och vänster, ansikten sken i kapp och vi kunde knappt sluta.

Ett bättre slut på en lång dag gick inte att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar