Tack Österåkers kommun!

Tack Österåkers kommun för gratisbussen till Domarudden! Jag har använt den ett par gånger under sommaren och för någon som varken har bil eller cykel så har det varit riktigt välkommet. Under mina resor har jag glatt kvittrat att “det här måste vara det bästa som Österåkers kommun gjort någonsin”, varpå flera hållit med. Och så fortsätter det. En gratisbuss under sommarsäsongen till en liten sjö i kommunen verkar vara det bästa som den här kommunen har gett sina invånare på ganska lång tid. Och flera håller med för någonting annat bra kan man inte se att kommunen gjort. Ingen verkar ha fyllts av samma glädje och entusiasm vad gäller skola, äldreomsorg, bostad och allt sådant där annat viktigt som ju en kommun ska se till att tillfredsställa sina invånare med. 

För alla kommer väl ihåg att politiker och styre i en kommun finns till för invånarnas bästa, eller hur? Eller har det redan glömts?

Nåja, jag kommer åka gratisbussen ett par varv till, kanske varenda tur som går bara för att för en stund känna att jag som kommunmedborgare och skattebetalare har fått någonting tillbaka. För jag och ganska många kommuninvånare till, har tämligen svårt att se någonting bra som gjorts de senaste tio åren. Ja, förutom en förträfflig gratisbuss till Domarudden då.

Förresten, jag söker ny bostad i en helt annan kommun. Hör av er om ni vet någonting. Jag vill gärna härifrån innan årsskiftet...


Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar