Inte bara lärare, jag försöker föreläsa också

För mig är det viktigt att dela med mig av den kunskap jag har. Inte bara ämneskunskap utan även livskunskap. På senare år vet mina elever mer om mig än min egen familj. Jag skulle aldrig dela med mig av saker ur mitt liv, min uppväxt och mina tankar om jag inte trodde att jag inte är ensam om det.

Så jag föreläser emellanåt. Både för mina elever som redan träffar mig, men också för elever på andra skolor. Inte för att jag kan, måste eller blir tvingad - utan för att jag vill och vet att jag har någonting att säga som dagens ungdomar kan behöva höra.

Idag känner jag mig klar med presentationssidan av min föreläsning.

Dela den gärna med dina kolleger, skolor och skolledare.

Tack!

http://www.strikingly.com/kiltedteacher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar